Friday, December 22, 2006

Patrick Süskind / Bay Sommer'in Öyküsü

Sevgili günlük,

Madem ki kitap yorumları yapacağım (tabi senin haberin yok, emrivakilerden hoşlanmadığını biliyorum ama bu seferlik mazur görüver.) ilk yorumum beni en keyiflendiren kitap için olmalı.
Orjinal adıyla " Die Geschischte von Hern Sommer " Bay Sommer'in öyküsü. Bir çocuk hikayesi (ki bence her yaşta okunmalı) hem de resimli. Kitap yorumu yazmaya yeltenip de ilk seçtiğim kitabın resimli bir çocuk hikayesi olması size garip gelmesin çünkü Patrick Süskind' i tanıyanlar Koku'yu yada Güvercin'i okumuş olanlar beni anlayacaktır. Süskind Koku'da o keskin zekasıyla Jean Baptiste Grenouille' i öyle anlatır ki duymaz, görmez, sadece koklar olursunuz. Güvercin'de ise penceresine konan güvercin yüzünden odasına giremeyecek kadar canlılardan uzak yaşayan Jonathan Noel'i garipliğini hiç garipsemezsiniz. Süskind'in karakterleri kalabalıkları sevmez, yalnız ve umutsuzdur ama Bay Sommer'in öyküsü içinizi ısıtır. Bay Sommer'in sonuna ise hiç üzülmezsiniz. Daha ağaçlara tırmandığım zamanlardı, 28 numara ayakkabı giyiyordum ve uçabilecek kadar hafiftim diyerek başlar ve .... uçmaktan korktuğumdan değil ama nereye ve nasıl ineceğimi, bırakın onu yere inip inemeyeceğimi bilemediğimden... ve devam eder çocuk Süskind.

No comments: